Skončila úspěšná kampaň #realitavsexbyznysu

27.09.2022

Víte, kdy k vám nejčastěji přicházejí dobré nápady? Jestli je to třeba ve sprše, při ranní kávě nebo těsně před usnutím? Pro naši koordinátorku rozhodně platí ta poslední možnost. Kampaň #realitavsexbyznysu vytvořila díky jediné! skleničce vína s vysokým obsahem cukru, kvůli které nemohla usnout až do rána. Tak pozor na vysoký obsah cukru ve víně. Toto rozhodně není poprvé, kdy se to někomu přihodilo. 

Nechceme vám v žádném případě radit pravidelnou konzumaci vína, abyste měli dobré nápady. Ale určitě se s vámi chceme podělit o výsledek kampaně. Už od roku 2015 pracujeme intenzivně se sexuálními pracovnicemi. A víme, co všechno je štve na práci v erotice. Občas se na sociálních sítích objeví kampaně, které nám ukazují prostituci jako super práci se spoustou výhod. Proto jsme rozhodli ukázat i stinné stránky tohoto oboru. A to z pohledu sexuálních pracovnic.

Zeptali jsme se 11 sexuálních pracovnic, které s námi spolupracují formou dobrovolnictví, co je nejvíc štve na práci v erotice. Pojmenovaly celou řadu věcí, jako například násilí ze strany zákazníků, nefér jednání kuplířů, ale i pohrdání ze strany neplacených promiskuitních žen nebo třeba "zlatokopek". Ze všech jejich odpovědí jsme pak vytvořili kampaň #realitavsexbyznysu, která probíhala na všech našich sociálních sítích. Proč byla tato kampaň důležitá?

Umožnila sexuálním pracovnicím mluvit o věcech, o kterých se běžně nemluví. O kterých se buď špatně mluví nahlas, nebo je k tomu málokdy příležitost. Vše sepsat a zveřejnit na sociálních sítích je mnohem jednodušší a hodně jim to pomohlo. Zároveň se jejich zákazníci a široká veřejnost dozvěděli ledacos o tom, co sexuálním pracovnicím vadí. A často byli jejich zákazníci hodně překvapení. Pomůže to zlepšit komunikaci mezi zákazníky a sexuálními pracovnicemi? My věříme, že ano.

Během kampaně se objevila řada zajímavých témat a otázek. A dokonce i novináři se nás ptali, jaký bude další krok. To jsme ze začátku nevěděli. Témat je tolik, že to určitě nějak samo vyplyne, odpovídali jsme. A to se také stalo. Pod dojmem všech informací z kampaně, předchozích znalostí a zkušeností jsme definovali "nový" obor aplikované psychologie, "psychologii prostituce". 

V rámci tohoto oboru je možné diskutovat o všem, co bylo obsahem kampaně #realitavsexbyznysu. A my už jsme stihli o "novém" oboru informovat více než 160 organizací po celém světě, které mají podobný názor na prostituci jako náš spolek. To už lze považovat za uspokojivý výsledek kampaně.

Více o "novém" oboru:

https://www.spolekproochranuzen.cz/l/definovali-jsme-novy-obor-psychologie-prostituce/