Na přání sexuálních pracovnic vydáváme leták. Dá se řešit po dobrém, když si zákazník chce vynutit sex bez ochrany?

20.07.2021

Vážené kolegyně,

sexuální pracovnice nás požádaly, abychom pro vás vytvořili leták. Měl se týkat toho, jak se bránit bez použití násilí zákazníkovi, který si chce vynutit sex bez ochrany. Čtete správně, opravdu to mělo být bez použití násilí. A asi tušíte, že s takovým člověkem moc není rozumná řeč. Takže hodně těžké zadání.

Náš spolek založily přímo sexuální pracovnice z privátů a eskort servisu. A tak jsme sbírali informace od sexuálních pracovnic, které pro náš spolek pracují jako dobrovolnice. Přečetli jsme si příručky o komunikaci a příručky o úspěšném vyjednávání. Oslovili jsme paní doktorku Janu Valdrovou, odbornici na nedorozumění mezi muži a ženami. K čemu jsme došli?

Když si chce zákazník vynutit sex bez ochrany

Co funguje:

  • Podle odborníků nedokáže násilník pochopit moc dlouhou větu. To už o něčem svědčí?

  • Takže čím víc vysvětlujete, tím méně vás poslouchá a nefunguje to.

  • Řekněte mu stručně a jasně (dvě, tři slova), že trváte na sexu s ochranou.

Co raději nedělat:

  • Neříkejte věty typu: "Vím, že je ti to nepříjemné, ale taková jsou pravidla, takže musíme použít ochranu."

  • I když vám to tak nepřipadá, podle psychologů tím dáváte najevo slabost a říkáte tím, že na použití ochrany vlastně netrváte.

Co najdete v příručkách o vyjednávání, ale v této situaci to nefunguje? "Když chcete přesvědčit zákazníka, že vaše zboží potřebuje, mluvte o tom, že ho kupují i jiní lidé."

  • Tohle na násilníky nefunguje.

  • Možná jste to už zkusili a víte, že odpověď většinou zní: "Aha, takže já nemusím použít kondom, protože když to dělají všichni ostatní, tak jsi zdravá."

  • Ale když chcete přesvědčit zákazníka, že vy jste ty nejlepší a má využít právě vaše služby, klidně zkuste tuhle metodu použít.

Co si o tom myslí ostatní zákazníci

  • Zeptali jsme se slušných zákazníků, kteří tohle nedělají. A podle nich jsou tihle agresoři blbci, se kterými se nedá normálně mluvit. Všichni námi oslovení zákazníci to odsuzují a jsou při vás. A to je dobrá zpráva.

  • Takže násilník není frajer, jak si o sobě často myslí. Je jediný, kdo si to myslí.      O tom by se mělo mluvit co nejvíc, ať se násilníci chytnou za nos.

Máme na vás ještě jednu prosbu

Asi se vám už stalo, že vás zákazník přesvědčoval, abyste souhlasily se sexem bez ochrany. Že vy jste přece zdravé a on taky. 

A teď už víte, že dlouhé vysvětlování nefunguje, jako třeba: "Nemůžeš vědět, jestli říkám pravdu, když budu tvrdit, že jsem zdravá. A nemůžu úplně věřit tobě." Je to až moc dlouhá věta a jak už víme, tu násilník nepochopí.

Podle Mgr. Jany Valdrové, PhD., expertky na nedorozumění mezi muži a ženami, může pomoct věta: "Nejsem si tím jistá, i pro tebe bude lepší použít kondom". Teoreticky je to krátké, stručné, jasné.

Ale paní doktorka chce zjistit, jestli to opravdu funguje. A chce nám pomoct, abychom si poradili s násilníky. A tak vás chceme poprosit o jedno. Zkuste prosím tuto větu použít v praxi a napište nám, jestli to funguje. My pak dáme vědět paní doktorce Valdrové. Moc vám děkujeme! Kontakt na nás: https://www.spolekproochranuzen.cz/kontakt/

A jeden tip na závěr

V příručkách o úspěšném vyjednávání najdete spoustu informací, které se vám můžou hodit. Naučíte se třeba převzít kontrolu nad situací, když vám zákazník dává najevo, kdo je tu podle něj pánem a že vy to nejste. A můžete v nich najít spoustu dalších rad, které nám třeba unikly.

Čtěte příručky o vyjednávání, používejte je v praxi a vy budete mít navrch. Nebo aspoň zákazník nebude mít navrch nad vámi. Seznam příruček o vyjednávání, které vyšly v češtině, najdete tady: 

https://www.spolekproochranuzen.cz/l/jak-si-poradit-s-nesympatickym-zakaznikem-nejen-to-najdete-v-priruckach-o-vyjednavani/

Leták ke stažení v pdf: